joi, 29 octombrie 2009

Smantanita

Foi:
eu am cumparat foile:
reteta ptr foi:
250 g faina
200 g zahar
1 ou
1 lingurita bicarbonat
3 linguri smantana
1 praf de sare
crema :

200 g unt
200 g zahar
250 ml lapte
3 linguri faina
2 linguri cacao
1 plic zahar vanilat
Laptele rece se amesteca impreuna cu faina apoi se pune la fiert la foc mic,pana se ingroasa.
Untul moale (poate fi topit putin pe aragaz) se amesteca cu zaharul pana devine o crema. Cate putin se adauga in compozitia de lapte abia luata de pe foc. Dupa omogenizare se imparte crema in 2 parti : in una se adauga vanilia si in cealalta cacao.
Peste prima foaie se intinde crema cu cacao,se aseaza a doua foaie si se pune crema de vanilie,ultima foaie si glazura.
Se lasa la rece pana a doua zi.
------------------------------
Pachetul are 5 foi: 3 le-am folosit la prajitura de mai sus, iar pentru celelalte 2 am facut o crema de "alba ca zapada" si a mai iesit o prajitura.

crema ptr "alba ca zapada":
250 ml lapte;
7-ling zahar;
3 ling faina;
50 g unt;
coaja de la o lamaie;
zeama de lamaie;
zahar vanilat.
Laptele si zaharul se pun pe foc si se fierb, apoi se adauga faina si se amesteca bine.
Se ia compozitia de pe foc cand se ingroasa si se adauga untul cate putin.
(mi-au ramas cum spuneam 2 foi din pachet, am taiat fiecare foaie in doua si a iesit o prajitura cu 3 straturi de crema. Am folosit crema "alba ca zapada", iar la mijloc gem de caise.)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu